tisdag 20 mars 2012

Löpning + yoga

Ikväll har jag hunnit med rätt mycket, trots att jag jobbade till strax före fem, hämtade barnen och fixade middag. Barnen hade sin ju-jutsuträning så mannen släppte av mig inne i stan innan de drog vidare. Jag passade på att läsa några tidningar på biblioteket i lugn och ro. Inget kortväxt sällskap som skyndade på mig eller tyckte att det var långtråkigt. Spatserade därefter en kort sväng på stan innan jag styrde stegen mot Inpuls. 75 minuters yoga stod på schemat ikväll och jag hade så gott om tid så jag hann med den tänkta löpningen innan!
Det blev 30 minuters löpning på band, hann skrapa ihop 5 km vilket säger litegrann om vilken hastighet jag höll... Konstaterade även att det inte är någon höjdare att springa på band, jag föredrar utomhuslöpning även om termometern visar ordentliga minusgrader.
Knät kändes okej, stretchade det ordentligt efter avslutat pass.
Därefter följde yogapasset, det var samma instruktör som i lördags vilket innebar lite "mjukare" yoga. Inte så mycket styrka/balansövningar denna gång. Har ingen aning om hur yoga "ska" vara, det finns antagligen flera varianter.
Skönt att stretcha igenom kroppen och bara få koncentrera sig på här och nu. Idag var jag riktigt duktig på att stänga ute övriga (jobb)tankar!

Förkylningen, eller hostan rättare sagt, verkar äntligen ge med sig. Jag har tagit kosttillskott i form av Mivitotal i cirka en veckas tid. Jag vet inte om det är den som har hjälpt till, men eftersom jag verkar bli bättre så måste den ju ha en bidragande effekt. Bestämmer jag mig för iallafall.

En hutt morgon och kväll. Smakar skit, men verkar
hjälpa!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar