tisdag 6 mars 2012

Back in town

Det har varit lite tyst här på bloggen ett tag. Det har inte berott på löparknät eller någon av alla mina otaliga förkylningar. Nej, utan på att jag och familjen tog en "sista-minuten" till Mexiko. Två veckor med sol, bad och all-inclusive. Det gjorde mumma för både förkylningar och onda knän.
Mailade till coachen alldeles innan vi åkte för att höra vad jag skulle våga mig på för träning under dessa två veckor. Rådet blev korta löprundor a´ 20 minuter. Jag har hållit mig till denna order, okej det blev 30 minuter några gånger - men vem räknar - och hör och häpna; mitt knä känns bra! Visst, jag har ingen aning om vad som händer när jag lägger på tid och kilometrar men detta känns lovande för stunden iallafall!
Utöver mina små löpturer, som inte blev alltför många; en sisådär 6-7 stycken totalt, så har jag kört lite bålstyrka, utfall och benböj med stång. Inga vikter, bara stången, men ändå. Jag är jätteimponerad av mig själv. Kunde till och med gå hyfsat dagen efter!

Inte en snöflinga så långt ögat kan nå. Härligt!

Utöver detta så har vi ätit, ätit, ätit, solat och badat. Några utflykter till både äventyrspark och delfinarium hann vi också med. Att simma med delfiner har länge varit en stor önskan och äntligen fick jag chansen. En halv dag tillsammans med dessa otroligt vackra varelser, jag kände mig väldigt glad och tacksam efteråt.

Puss på dig!

Jag lyckades även med konststycket att bli stucken av en skorpion. Hann bli rätt så skraj innan jag fick förklarat för mig just den här skorpionarten inte hörde till de giftigaste. Puh. Lite kylsprej och någon sorts allergisalva på bettet och sedan kunde jag linka på med en lite öm fot resten av dagen.

Nu på lördag kommer NMT roadshow till Luleå. Anmälde mitt intresse för några månader sedan och nu kom inbjudan via mailen. Självklart vill jag vara med! Lite pirrigt känns det, tänk om jag inte orkar? Jag som har levt all-inclusive-liv i två veckor med allt vad det innebär. Hjälp! Jag kommer att våndas i några dagar framöver.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem!

    Men herreguud vad avundsjuk jag blir! Och vilken underbar bild! Helt fantastiskt :) Vad roligt för dig!

    Åh jag har också anmält mig på NMT och är rädd att jag inte pallar efter den här hösten utan intensiv träning och min nacke som ger upp för minsta lilla ansträngning - funderar på att avboka. Men det hade ju varit kul att träffa dig då :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!! :) Åh ni verkar ha haft det helt fantastiskt! Tänk inte en snöflinga :) Och vilka fin bild! Häftigt att simma med delfiner!

    Skönt att knät börjar kännas bättre! Jag är fortfarande rätt illa däran med vaden! :( nu är jag riktigt less, gnistan börjar dala, men jag försöker med annan alternativ träning..

    Hoppas vi kan ses snart! Vill höra allt om resan! :)

    Kram!!

    SvaraRadera