onsdag 21 mars 2012

I love it! (Men inte mer än löpning!)

Fjärde yogapasset i mitt snart 40-åriga liv och detta var det bästa! Ny intstruktör (för mig) och det gjorde rätt stor skillnad. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som var annorlunda; kanske var det att hon innan passets början förklarade vad vi skulle uppnå med både andningen och övningarna? Eller att hon under varje övning talade om vad man skulle tänka på? Kanske var det flytet i passet som gjorde det lilla extra? Eller att jag verkligen var här och nu? Som sagt; jag vet inte vad det var men jag var riktigt nöjd både under och efter passets slut. Till Jennys pass kommer jag gärna tillbaka!
Får ordentligt med sendrag under fötterna när jag yogar och fick veta att det antagligen beror på att jag druckit för lite före passet eller att mina fötter är kalla och att jag behöver benvärmare. Back to the 80´s med andra ord då!
Nu känner jag mig härligt lugn i både kropp och knopp så jag ska ta till vara på det genom att krypa till kojs och få välbehövd sömn som förhoppningsvis ger mig ny energi imorgon!


4 kommentarer:

  1. Härlig läsning! :) Vad glad jag blir. Det är så det ska vara. Man behöver massa god råd om positionerna, hur man ska tänka, vart man ska sträva och hur kroppen ska kännas. Det är väldigt mycket kroppskännedom. Jag minns fortfarande tips och trix från den bästa instruktör jag haft i Norrköping i huvudet när jag gör vissa övningar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ser redan fram emot nästa pass. På lördag skulle det komma någon instruktör från Sthlm...

      Radera
  2. Jag håller med, gillar det passet väldigt mycket!!
    Gammalt ut, ny och fräsch energi in! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Jag ska gå nästa onsdag igen, blir du/ni med?

      Radera