söndag 25 mars 2012

Premiär på flera plan

Den här dagen har varit en berg-och-dalbana känslomässigt sett, men otroligt skön ändå.
Jag har den senaste tiden sovit lite för lite, vilket gjorde sig påmint under dagen. Jag har känt mig trött både fysiskt och psykiskt. Försökte norpa åt mig lite extra sömn under förmiddagen, men med huset fullt av lekande barn så var det dömt att misslyckas. Men eftersom jag har fyllt dagen av mysiga aktiviteter, så lyckades jag vända det deppiga humöret till det bättre.
Idag var det dags för min dotters premiärtur i löpspåret. Vi började så smått med en lugn jogg i sakta mak, där vi stannade och hämtade andan stretchade med jämna mellanrum. Sedan körde vi lite korta backintervaller, det tyckte hon var riktigt roligt. Sen blev det lite lugna intervaller där vi sprang någon eller några lyktstolpar och promenerade två. Till sist lade vi in en slutspurt - hon vann - och 3,5 km var avverkade. Hoppas att hennes lust till löpning kommer att finnas kvar över sommaren!

Dagens andra premiär var mitt styrketräningspass med Lina. Jag gruvade innan, med all rätt visade det sig. Vilket dunderprogram hon hade med sig. Jag kommer inte ens ihåg alla övningar hon hade med på det där pappret, men jag lovar att min kropp kommer att vara öm överallt imorgon - och då körde jag inte ens lika många repetitioner som henne. Och om Lina inte har hört svordomar tidigare så fick hon det idag.

Lina - stark som en oxe!
Avslutade dagen med en bastu och kvällsfika, nu blir det en tidig kväll för att ladda inför kommande vecka!
Med mig i sängen har den bästa lektyren som tänkas kan; böcker om löpning. Har lånat dem från bibblan, den ena är skriven av Ing-Marie Nilsson och den andra av Malin Ewerlöf. Riktiga motivationshöjare!

Kanske inte så mycket nytt, men peppande ändå!

1 kommentar:

  1. Grymt bra jobbat, tufft pass!!

    Hoppas det känns i kroppen idag! :)

    SvaraRadera