lördag 24 mars 2012

Vårtecken!

När jag vaknade imorse var jag inte alls sugen på yoga. Steg upp relativt tidigt och avbokade mitt pass, trots att jag tidigare under veckan varit så taggad. Nej, istället tog vi fram cyklarna och trampade iväg in till stan; en för barnens del lagom tur på 4 km enkel väg. Vädret var strålande och det var så skönt att trampa iväg i sakta mak, kidsen tyckte att det var superroligt! Vi passade på att fika när vi kom fram, en bra belöning för deras del, även för oss vuxna!

Hopp om livet - cykeln har tinat fram!

Därefter styrdes stegen mot Stadium för att inhandla en löparoutfit till dottern. Hon har deklarerat att hon ska börja springa och vi vill uppmuntra henne på alla sätt. Det blev ett par tights, en funktionströja och en löparjacka, samt nya små Asicsdojjor som de sålde ut för en billig penning. Så nu ser hon ut som en mini-jag och det tar väl inte länge innan hon springer ifrån sin gamla mamma.
Premiärturen för hennes del går av stapeln under morgondagen.

Det är bra att ha ett mål...
Själv tog jag en löprunda under eftermiddagen med mannen i sällskap. En riktigt rolig runda som gav mig mersmak och där jag faktiskt kom på att jag log under tiden jag sprang. Det gick sakta, men vi försökte pricka att springa på så mycket barmark det bara gick. Sick-sack, runt träd, upp och ner i backar och fram och tillbaka på alla snöfria ytor. Oj, så kul det var! Hade ingen känning av knät under de blygsamma 6,5 kilometrar som vi avverkade, men nu har jag gett mig fasen på att rehaba bort denna åkomma för jag vill springa!

Idag luftade jag mina gamla DS Trainer. På bar mark
dessutom:)

Halleluja, sommaren är på intåg!

2 kommentarer:

  1. Kul att barnen är så taggade på löpning också. OS 2020 verkar ju vara ett bra mål :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om inte annat så har hon ju gott om tid på sig....:)
      Mamman hoppas mest på springsällskap;)

      Radera