söndag 18 mars 2012

Yogapremiär!

Den här veckan har tagit alla rekord jobbmässigt sett. Jag har varit helt dränerad på energi! Visserligen är det en del att göra på jobbet, men det är under kontroll. Det har dessvärre uppstått lite negativ energi, som jag så fint väljer att kalla det, i vår arbetsgrupp. Min hjärna har inte kopplat av många minuter den här veckan på grund av det och all min ork och energi har sakta men säkert sugits ur mig. Till råga på allt så har jag även åkt på hosta.
Löpträningen har uteblivit, däremot har jag varit iväg på två yogapass. Det första i tisdags tillsammans med Lina & Annika. Hade förmånen att träffa tjejerna hemma hos Annika en stund innan passet så vi hann prata lite, vilket var mysigt! Det andra passet var jag på igår och där sprang jag på Lina igen.
Jag känner mig väldigt nyfiken på yogan, ser fram emot veckans pass. Passen denna vecka skiljde sig åt; det ena var i mitt tycke lite tuffare. Mycket balansövningar i kombination med stretch, det visade sig vara svårare än jag trott. Jag har haft rejält ont i hela kroppen! Det andra passet var mer fokuserat på stretch och det var skönt eftersom det var på morgonen. Och vilken bra start på dagen!
Idag ska jag ta mig en kortare löptur, trots att jag är hostig. Nu ids jag inte hålla på och tjafsa med förkylningar och löparknän längre! Jag vill bara springa. Det får bära eller brista.
Dessvärre tror jag att jag kommer att avboka Stockholm Marathon i år. Jag känner att jag har på tok för lite mil i kroppen för att ställa mig på startlinjen. Det ska ju vara kul också, inte bara ett enda lidande.



Kanske detta är vad som väntar på kommande veckas yogapass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar