måndag 6 december 2010

Äntligen!

Efter en veckas löpvila p g a förkylning så har jag äntligen fått köra igång igen. Det enda som finns kvar av min förkylning är lite nästäppa och det är ju snabbt avhjälpt med lite nässpray.
Denna vecka har jag enligt schemat en intensivvecka med backintervaller som dagens träning. Men det kändes inte riktigt aktuellt, så jag drog ut på en 9 kilometersrunda istället för att känna hur kroppen kändes. Tyckte ändå att den kändes riktigt hyfsad, flåset var väl det enda som kändes sisådär men jag hade inte räknat med något annat.
Jag fick värsta lyxpasset idag; -2 grader och uppehåll. Tänk, det har snöat hela dagen och precis när jag skulle ut så blev det uppehåll. Det började igen när jag hade ca 2 km kvar av passet, sicken tur va?
Däremot hade de inte hunnit ploga vägarna överallt så det var spårigt och det kommer kännas i benen imorgon!

Dagens pass:
Distans: 8,74 km
Tid: 45,25 min
Medeltempo: 5,11 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar