måndag 27 december 2010

Off road

Har inte följt mitt träningsprogram till punkt och pricka den sista tiden p g a alla förkylningar och ryggontet. Denna vecka är en s k intensivvecka och idag skulle jag egentligen ha kört intervaller; 8*400 m. Men så blev det inte. Jag körde istället ett fartlekspass bara för att jag tycker att det är roligt. Inledde med 2 km uppvärmning och därefter 30 minuters fartlek. Det var riktigt skoj till en början, men i slutet av passet blev kroppen trött och det var tungt att motivera sig till de olika tempohöjningarna. Men, jag gjorde så gott det gick och var så himla nöjd när passet var över!
Imorgon står styrka på schemat, så jag ska göra en ordentlig genomkörare. Tyvärr har kylan smugit sig in under kvällen och det verkar som att den ska hålla sitt grepp en vecka framöver. Jag kommer trotsa den tack vare min Airtrim, men det är ändå motigt när termometern kryper ner under -20-strecket.
Jag och min syster har planerat in ett längdskidåkningspass på torsdag, vi får se hur det blir med det. Annars blir det någon form av alternativ träning eller löpbandsträning de kommande dagarna, jag är ordentligt taggad att träna och komma i bra form nu!

Dagens pass:
Distans: 7,13 km
Tid: 38,35 min
Medeltempo: 5,24 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar