lördag 25 december 2010

Värsta julstressen är över!

Allt har gått i hundranittio den sista tiden. Det har varit mycket på jobbet och mycket på fritiden som tyvärr inte har innefattat någon löpträning överhuvudtaget. Min rygg är okej igen och jag inser att jag behöver stärka upp rygg- och höftparti med extra rehab/prohabträning. Bästa coachen har mailat över bilder och beskrivningar på övningar som ska hjälpa mig med detta.
Jag är extremt sugen på att dra igång träningen igen. Var ut ett kortare pass idag, det var så otroligt skönt trots att termometerna visade på -18,9 grader! Min Airtrim är helt fantastisk, känner mig hur fräsch som helst i halsen efter avslutat pass. Däremot gäller det att skynda långsamt nu så att jag inte blir för ivrig och torskar dit på ryggont igen. Har tänkt att lägga in lite längdskidåkning i mitt träningsschema, det är hyggligt konditionskrävande samtidigt som det är skonsamt för kroppen. Tyvärr har jag taskig teknik trots att jag är uppvuxen i en familj där samtliga familjemedlemmar utom jag åkt längdskidor i alla år, men jag såg att Petra lagt ut ett klipp från YouTube där Elin Ek (Vasaloppsvinnare) går igenom de olika teknikerna i längdskidåkning. Helt suveränt! Ska även be min syster att åka med mig och visa mig lite tips och trix, hon är jätteduktig!

Dagens pass:
Distans: 7,03 km
Tid: 36,24 min
Medeltempo: 5,10 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar