söndag 26 december 2010

Smygträning

Idag har jag spenderat dagen i pulkbacken samt på skridskobanan i lekparken. Konstaterar att även om det inte blev något regelrätt löppass så fixade jag lite konditionsträning i allafall. Man ska inte förakta pulkbacksträning; att kuta uppför pulkbacken ett antal gånger kan också ses som backträning. Det är vad jag har gjort idag.
Vidare till skridskobanan. Jag äger ett par skridskor från högstadietiden. Ett par vita med taggar därfram, s k konståkningsskridskor. Ja; jag kan fortfarande få på dem på fötterna, men smärtan som uppstår är inte att leka med. Därför förblir de parkerade ute i bodan. Så, för att hålla värmen på skridskobanan körde jag några varv snöpulsning med höga knälyft. Det var en nära döden-upplevelse. Skulle jag ha haft på mig min Garmin så skulle maxpulsen ha slagit i taket flera gånger om.  Tycker nog att jag kan likna snöpulsningen med ett intervallpass.
Imorgon står längdskidåkning med barnen på schemat och därefter ska jag köra ett fartlekspass.
Nu väntar en soft kväll i soffan tillsammans med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar