tisdag 14 december 2010

Jag har trotsat Kung Bore!

Idag har vi haft den kallaste dagen hittills i vinter, termometern stod på -23 grader när jag for till jobbet imorse. Trodde nästan att min löprunda skulle frysa inne idag, men som tur var så kröp kvicksilvret upp till -20 och tack vare min nya kompis Airtrim så kunde jag genomföra ett kortare pass ikväll.
Masken är verkligen helt suverän! Den täcker större delen av ansiktet så jag behöver inte frysa om kinder, näsa eller haka när jag springer.
Passet idag gick helt okej, visst känns det i flåset att jag har varit still under två veckor men det kan jag köpa. Jag fick tips från coachen igår och det var att se till att äta mycket frukt, grönsaker, nötter osv för att bygga upp immunförsvaret. Helst också äta direkt efter avslutat pass; jag käkar alltid men det kan ta lite tid för mig innan jag har strechat, duschat osv. Därför såg jag till att gå direkt till kylskåpet när jag kom hem; jag stoppade i mig Kesella, hallon och 1 apelsin. Sen körde jag lite styrka, stretch, duschade och nu ska jag äta kvällsfika om en liten stund. Efter det ska jag gå och lägga mig direkt så jag får ordentligt med sömn.
Vågar inte ta ut något i förskott, men det känns som om jag är på gång igen.... Yihaaa:-)

Dagens pass:
Distans: 6,08 km
Tid: 31,09
Medeltempo: 5,07 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar