tisdag 16 november 2010

Superskor

Så har jag avverkat dagens löppass. Det var ju inte så där jättelockande att ge sig ut i 14 minusgrader och mörker; jag är en rätt frusen person. Men eftersom coachen har skrivit att jag skulle köra 8*400 m intervaller idag, så hade jag inte något val. Skönt när jag vet att det finns någon där som sätter press på mig, även om den största pressen med all sannolikhet kommer från mig själv...

Dagens outfit blev därför 3 par långkalsonger, tre långärmade tröjor samt vintertights och överdragsjacka. Mössa, liten halsduk och sen ett par rejäla skinntumhandskar - jag avskyr att frysa om fingrarna när jag springer. Men handskarna blev lite för mycket helt enkelt; de har ju inte någon andasfunktion direkt så händerna blev blöta, men dock varma och sköna.
Slutligen på med de förmodligen bästa vinterlöparskor man kan ha i sin ägo; Icebug.
Spelar ingen roll om det så skulle vara blå-is ute på vägarna, jag springer hur avslappnat som helst i dem. På vintrarna brukar de dra upp en isväg här i stan och där har jag varit och sprungit med mina superskor - de är fantastiska helt enkelt!

Passet idag gick riktigt bra, jag trodde att det skulle gå tyngre eftersom jag har känt mig hängig i helgen men jag tog det lugnt och det gick vägen! Däremot mötte jag inte en endaste levande själ men jag har iallafall byggt lite pannben som coachen brukar säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar