söndag 28 november 2010

Förkylt - igen!

Tyckte att det gick lite tungt när jag var ute på min runda igår. Kroppen kändes seg och flåset likaså. Stackars coachen fick direkt ta emot ett mail där jag misströstade och tyckte synd om mig själv. Jag borde kanske ha förstått att det berodde på något, som t ex ännu en förkylning. Vet inte vilken i ordningen under denna höst. Vet inte om det är bra eller dåligt, men den bryter aldrig ut ordentligt så jag blir inte däckad. Jag tror att dessa förkylningar kommer av stress. Så snart jag har haft en minst sagt hektisk vecka på jobbet och får helgledigt, så dyker förkylningen upp som ett brev på posten.
Som tur är så har jag ju bästa Mia som mailade tillbaka och peppade mig till tusen. Så jag struntade i mina förkylningssymptom (kanske inte det allra bästa i alla lägen), kröp i mina träningskläder och kickade igång dagens långsamma distanspass.
Det kändes riktigt bra att springa! Det gick i ett behagligt tempo och jag fokuserade på allt annat än mr Garmin - skönt!
Jag känner mig däremot lite hängig i skrivande stund, men jag ska göra coachens piggelindrink och sen ska jag lägga mig och läsa så att kropp och själ hinner få lite återhämtning.

Dagens pass:
Distans: 13,14 km
Tid: 1,12,50
Medeltempo: 5,32 min/km

Hoppas att ni har haft en riktigt skön 1:a advent!

Coachens piggelindrink.

5 kommentarer:

  1. Många som dras med förkylningar så här års. Lycka till med satsningen mot varvet. 1:45 blir säkert inga problem med de tidigare resultaten. Vad än coach Mia säger (hon brukar förespråka lugna långpass) så tycker jag det är kanon att lägga in lite fartökningar i långpassen så småningom, t ex 2x3km i tänkt tävlingsfart!!

    Lycka till med vinterträningen!
    Mvh
    Staffan

    SvaraRadera
  2. Piggelindrinken ser smaskig ut, vad har du i den?

    SvaraRadera
  3. Staffan: Tusen tack för peppet! Idag är jag däckad av min förkylning, så det är helt klart vila och bra mat som står på schemat de närmsta dagarna. Sen hoppas jag få smyga igång med löpningen igen i slutet av veckan, ska höra vad coachen säger;)

    Magnus: Piggelindrinken innehåller följande; frysta hallon, kiwi, mango, 1/2 banan, färskpressad apelsin. Om du vill ha i lite mer protein drar du i naturell yoghurt. Blir som en smoothie. Den är kalasgod oavsett vilken variant du gör!

    SvaraRadera
  4. Vassego! Vi trettioåriga småbarnsföräldrar som springer måste ju peppa varandra. Det är ju vi som har de riktiga utmaningarna med att få tid till träningen, inte de där ensamstående tjugoåringarna som beklagar sig att de inte hinner med någonting ;)

    SvaraRadera
  5. Det måste jag verkligen testa! Jag brukar göra det enkelt för mig och bara ta frysta hallon och naturell eller vaniljyoghurt till en smoothie.

    Krya på dig!

    SvaraRadera