tisdag 23 november 2010

Kort distanspass

Trotsade kylan idag, svidade om till varm träningsoutfit i flera lager och brände av dagens träningspass.
Kände av söndagens långpass i form av träningsvärk i vaderna idag, men det är välkommet för då känns det att man har gett kroppen en omgång. 
Dagens korta distanspass var på blygsamma 6 km vilket passade mig alldeles utmärkt idag eftersom termometern visade -15,3 grader. Men det är ju allt som oftast så att det är som värst innan man beger sig ut, men väl ute brukar det vara riktigt skönt - även om det är bitigt. Så var det idag och det gäller att inte tänka så mycket före, bara göra.

I förrgår skickade coachen lite tips på mellanmål och skrev även lite om vikten att äta järnrik kost. Läste även en artikel för några dagar sedan i vår lokala dagstidning. Det gällde just järnintag för långdistanslöpare; allt som oftast lider de brist på just detta. Nu är jag väl inte någon långdistanslöpare direkt, men jag ska ändå försöka tänka på att peta i mig mer järnrik kost. Om inte annat så blir man väl lite piggare, jag minns just tröttheten vid graviditeterna när jag led av järnbrist. När jag väl fick järntillskott så blev skillnaden som natt och dag.
Har även fått tips på en piggelindrink av MarathonMia och den är riktigt god; hallon, kiwi, mango, färsk apelsinjuice och banan. Supergott och superbra mot både trötthet och förkylningar vill jag tro:)

Dagens pass:
Tid: 30,50 min
Distans: 6,07 km
Medeltempo: 5,05 min/km


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar