söndag 21 november 2010

Långpass

Idag har jag avklarat veckans långpass. Det skulle ju som sagt ha varit terräng, men det blev inte riktigt så p g a snön. Så istället försökte jag springa på områden där jag vet att det finns bra med backar, även om det inte riktigt blir samma sak.
Det var iallafall jätteskönt att komma ut, jag gillar långsamma pass där jag inte behöver kika så mycket på klockan; det känns befriande att ha ett sådant pass då och då. Däremot har jag lite svårt med det här att hålla ett jämnt tempo när jag ska springa långsamt, jag blir som en hund när jag är på väg tillbaka hem. Tempot stiger av någon konstig anledning. På sätt och vis så är det ju skönt att få lägga in en spurt de sista kilometrarna, att få sträcka ut benen lite. Men det är ju inte det som är tanken med långsam distans?
Är det fler som har samma "bekymmer"?

Dagens pass i siffror:
Tid: 1,40,34 (enligt coachen skulle jag springa i 1,5 timme)
Distans: 17,57 km
Medeltempo: 5:43 min/km

Avslutade med ett styrkepass; armhävningar, benböj, situps, plankan, ryggresningar och musslan. Jag är klen som en kokt spaghetti och tycker därför att styrkepass är lite småtråkigt. Men jag är sååå nöjd när jag har gjort det!

Nu ska jag slappa en stund, har lånat Karin Fossums senaste bok " Döden skall du tåla". Den verkar riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar