lördag 27 november 2010

Solsken i blick

Har slarvat lite i veckan. Inte så att jag har hoppat över något träningspass, utan jag har skjutit lite på dem. Skulle egentligen ha sprungit dagens pass i torsdags, men p g a tjänsteresa så blev det inte av. Skulle då egentligen ha tagit det igår, fredag, men då blev det after work med arbetskollegorna istället. Så då hade jag bara kvar lördagen som alternativ, eftersom nästa träningspass står på schemat imorgon.
Så, på med kläderna och ut med Garmin på bron för satellitsökning och sen iväg.
Vädret idag var ljuvligt, -15 grader och strålande sol. Jag försökte verkligen lapa i mig så mycket sol jag bara kunde under passets gång så att jag ska känna mig pigg. Härligt!
Däremot hade jag klätt på mig alldeles för mycket kläder. Igår blåste det ganska ordentligt, vilket gör att femton minusgrader känns som tjugofem, minst... Tänkte att det skulle vara samma väder idag, men tji fick jag; det hade slutat blåsa. Alltså blev mina 5 tröjor + jacka lite för mycket. Jag hade lätt kunna lämna en ullfrottétröja hemma.
Mitt mål denna vinter är att försöka springa alla pass utomhus, men samtidigt rapporterar de flesta kvällstidningar om att det ska bli den kallaste vintern i mannaminne. Jag hoppas de har fel.
Har funderat på att investera i en Lungplus, men vet inte om den är bra? Har hört både ris och ros om denna, riset består i att man drar ner fukt i lungorna och det låter inte så bra... Rosen är att man kan springa ute, trots flera minusgrader vilket är mitt mål.

Dagens pass i siffror ser ut så här:
Distans: 8,77 km
Tid: 45,11 min
Medeltempo: 5,09 min/km

Kändes tungt i både kropp och flås, men jag sprang om en annan löpare som iofs också var den ende ute:-D Alltid något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar