onsdag 17 november 2010

Fara å färde?

Igår var vi och vaccinerade sonen, han fick sitt 6-årsvaccin; stelkramp, polio osv.
Imorse hade jag en liten kille som var varm, hade ont i huvudet och i magen. Efter en liten stund kräktes han och senare under dagen kräktes han igen.
Reaktion på vaccinet eller magsjuka? Jag vet inte, men jag håller alla tummar och tår för alternativ nr 1, för jag vill inte sinka min träning med en magsjuka. Urk!

Igår kom ett mail från coachen. Hon hade en uppmaning och en utmaning;
1) Ta tillvara på solljuset och se till att få ordentligt med sömn.
Jobbet kräver ju sitt så det kan vara svårt, men jag ska banne mig ut på lunchen åtminstone en kvart för att försöka få lite solsken i blick.
2) Bara äta sötsaker, bullar, godis EN dag i veckan fram till lucia.
Den känns hård. Jag är inte så mycket för godis, fikabröd däremot är väldigt smarrigt. Men har jag fått en utmaning av coachen så rättar jag mig i ledet; härmed blir det bara fika en dag i veckan. Det gäller att välja dag med omsorg:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar