söndag 14 november 2010

Förkylt!

Mitt första blogginlägg och det handlar inte om löpning.
Vaknade nämligen i morse med förkylningssymptom; halsont och huvudvärk vilket inte bådade så gott. Har därför haft en riktigt slapp vilodag i soffan för att kurera mig och hoppas vara fit for fight för löpning i början av veckan igen.

Ja, så var det ju det här med löpningen. Jag har ju sprungit en del i mina dagar, men egentligen helt utan bestämda mål och kanske inte heller så bra upplägg på mina löppass. Det har varit mestadels slätlöpning; inga intervaller eller dylikt - det är ju jobbigt....
Men så efter att jag sprungit Göteborgsvarvet i år med en sluttid på 1,49,26 som var ca 30 sek snabbare än min sluttid förra året så kände jag att nä, nu vill jag faktiskt komma under 1 å 45. Hur gör jag?
Jo, jag började plöja löparbloggar och fastnade speciellt för en; MarathonMias. I sin blogg hade hon en liten förfrågan; Vill du bli coachad av mig online? Och ja; där hade jag ju svaret. Om hon nu bara kunde förbarma sig över en norrländsk löpares förfrågan så skulle ju svaret vara biff.
Och tänk; det kunde hon.

Så i denna blogg kommer ni att få läsa om mig och min träning som coach Mia lägger upp åt mig.
Bloggen kommer främst att fungera som en träningsdagbok för mig själv, för att hålla motivationen uppe i jakten på att kapa mina kilometertider till Varvet 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar