tisdag 1 maj 2012

Cykelpremiär!

Lugn och skön 1:a maj bjöd på både mys med familjen och träning.

Var iväg med familjen till Hägnan i Kyrkbyn för att fika på Café Fägnan. Mycket fika att välja på, fräscht och mysigt. Wienerbröd och kaffe funkade bra som uppladdning innan dagens cykelpremiär!

Hägnan, ännu mysigare på sommaren!

Efter gårdagens löpning, som inte riktigt gick som jag ville, hade jag bestämt mig för att ta en vilodag idag för knäets skull. Men så undrade mannen om vi inte skulle fara ut en kort cykelsväng när det ändå var så fint väder. Och ja; jag var inte svårövertalad.

Kände mig skraj i början, men det avtog allt eftersom vi lade kilometrarna efter oss. Känner mig osäker när bilarna stryker förbi tätt intill och när det är långa sprickor i asfalten, tänk om jag skulle råka fastna med framhjulet i en sån... 
Härlig början med medvind ända bort till Sunderbyns sjukhus men där tog det slut. Motvind hela vägen hem; mot Kyrkbyn, Rutvik, Porsön och hem igen. Men vad är väl motvind, det är ju bara lite luft...

Spana in benvärmarna som jag korvat ihop utanpå
cykelskorna. Allt för att inte frysa.

Fick ihop 3 mil totalt och det var så himla kul! Vätternrundan känns avlägsen men inte lika hotfull. Det finns hopp om livet!

1 kommentar:

  1. Motvind är bra vind, det ger mer träning! ;)

    Härligt med cykelpremiär! Kanske hinner vi cykla något i Maj innan jag far! :)

    SvaraRadera