söndag 27 maj 2012

Ordningen återställd

Så är ordningen återställd när det gäller datorn. Den är tillbaka och återställd, förhoppningsvis till vad den var innan the big bang. För egen del är ordningen inte riktigt återställd; det har blivit lite träning de här senaste veckorna. Jag har gått på min vattenlöpning 2 gånger per vecka, men denna vecka blev det bara en gång. Ingen löpning på hela veckan, förrän idag. Cykling har jag fått till, men inga mängder.
Det blev en tur i torsdags på 3,5 mil och igår blev det en lite längre tur på 7,5 mil, till största delen i motvind. Men det är väl det som ger extra träning?
Snart är det Vätternrundan. 30 mil är lååååångt.

Stannade i Avan och skalade av lite kläder, det var
riktigt varmt!
Mannen lyckades ta en bild i farten. Jag hade nog sjå
att hålla i mig, det gick fort!
Ett led i rehaben av mitt löparknä har varit att investera i ett par nya löparskor. Jag passade därför på att göra en fotanalys i Asic´s monter under Göteborgsvarvet för att se vilket utlåtande jag skulle få.
Enligt killen som jobbade där så har jag ett mer neutralt steg än pronation och han rekommenderade Asic's Cumulus.
Nästa dag traskade jag in på Löplabbet, där sa de också att jag hade ett rätt så neutralt steg med lite pronation på höger fot. Tjejen där tyckte att jag skulle testa en helt annan sko än Asic's. Hon rekommenderade Saucony Guide 5.

Sagt och gjort. Jag har därför beställt ett par Saucony-dojjor och idag blev det en premiärtur.
Jag är inte jätteimponerad. Tydligen ska det vara ett lägre häl-till-tå-drop på dessa, mot för "vanliga" skor, vilket ska underlätta framfotalöpning och spara på knän och rygg. Ja, jag är ingen framfotslöpare, så jag vet inte jag... Tycker inte att den är lika skön som mina Kayanos, men jag antar att jag måste ge den några chanser till innan jag fäller en avgörande dom.

Fula. Men yta är inte allt sägs det.
Dagens löptur på 8 km gick väl si sådär. Fasen vad jag har fått dålig kondis. Känns som om den rinner av mig. Men slarvar man med löpningen så kan man inte räkna med annat.
Skärpning!

Skönt att springa, om än så kort. Löpningen ligger mig
varmast om hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar