måndag 7 maj 2012

Kort cykelpass

Brevbäraren var extra snäll med mig idag, för när jag hämtade posten hade han lämnat ett litet vadderat kuvert i min låda. Ingen kunde bli gladare än jag eftersom det här paketet skulle sätta punkt för ett ömmande underrede.
Ja, jag snackar om en ny sadel till cykeln. Det får vara hur det vill, men jag har inte vant mig och jag tycker att det är alldeles förfärligt oskönt när de mer intima delarna domnar bort efter en timmes cykling. My God, hur ska det då inte kännas efter 15 timmars cykling?
Raskt kollade jag in olika alternativ på nätet, läste tillhörande omdömen och sedan var sadeln bara ett klick bort!

Sadeln premiärinvigdes på trainern ikväll. Resultatet? Ett icke-ömmande underrede!
Däremot var den här sadeln lite tuffare mot sittbensknölarna, men det kan jag förhoppningsvis vänja mig med!

Knappt någon sadel alls...
Vad som däremot inte framgick på bilden var att sadeln är vit OCH rosa! Typiskt bara för att det är en tjejsadel...
Min cykel börjar likna något från 80-talet; vit, ljusblå och rosa.
Ett par benvärmare på det så...

4 kommentarer:

  1. Saknade dig i spinningsalen idag! Men då vet jag vart du befann dig, glad att det var på en cykelsadel;) Hoppas den gör gott så du slipper ha ont!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hörde ju av kollegan att du hade spinningen igår! Jag vill så gärna, men jag får inte cykla med motstånd:( Hoppas så att jag hinner med något pass innan du drar!!

      Radera
  2. Läser att du också ska cykla Vättern, kul! Känner du samma skräckblandade förtjusning som jag..? Skönt med ny sadel! Jag tycker det blivit bättre med cykelbrallor, men får fortf ont här o där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är först nu jag börjar känna en blandning av förtjusning. Jag har nog förträngt Vätternrundan tills för någon vecka sedan. Det ska bli kul, men skräckigt så det räcker och blir över. 30 mil är en låååång runda...

      Radera