fredag 4 maj 2012

Vattenlöpning

Besök hos sjukgymnasten igen, denna gång för att köra vattenlöpning.
På med en wetvest och ner i plurret. Tekniken var grymt svår. Att försöka ha ett löpsteg som inte blir vattentramp eller cykelrörelse var minsann inte lätt. Samtidigt köra sprinterrörelse med armarna i hög frekvens. Fick ha tungan rätt i mun och full fokus för att få till det.
30 minuters löpning mot en jetström gjorde sitt, jag var hungrig som en varg när passet var slut - trots att jag ätit lunch alldeles innan!
Två pass vattenlöpning är inbokade till veckan, utöver det får jag springa 2 pass på land samt cykla och simma lite däremellan. Känns som en överkomlig plan.
Och knät då? Ja det trilskas, tackar som frågar.

3 kommentarer:

  1. bra, jag fick det där föreskrivet. tog mig aldrig dit. STORT att du gör det. vi håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra veckoplan! Hållas också tummarna!! Tror att vattenlöpning är guld!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. C-M & Lina; tusen tack för peppet:) Ja det vore väl själva f---- om det inte ska börja vända nu! Vattenlöpning är säkert riktigt, riktigt bra men det var också riktigt, riktigt svårt;)

      Radera