söndag 6 maj 2012

Sabla väder!

Det hör väl till äldre människor det här med att prata om vädret? Men eftersom jag har blivit äldre så hör jag till den kategorin och därmed kan jag ondgöra mig åt helgens sabla vinterväder. Fasen, här hade jag tänkt att få cykla en liten sväng men det var bara att glömma. Synen som mötte mig när jag drog upp persiennerna på lördag morgon var mindre kul; det var full vinter igen. Det snöade hela dagen! Det snöade till och med på snedden i och med att det blåste. Fi fasiken.
Ingen träning blev det heller, dagen ägnades mest åt att skjutsa barnen till diverse olika kalas med tillhörande presentinköp. På kvällen blev det kalas för egen del också då syster fyllde år. Jättemysigt med god mat, gott vin och champagne - och det trevliga sällskapet så klart!

Idag fick jag ta igen lite av gårdagens uteblivna träning. 100 längder sim och 6,7 km löpning. Tyvärr var det lite mer folk i bassängen idag så jag fick inget ordentligt flyt i simningen. Hade även dåligt flås.
Avslutade simpasset med en repris av förra helgens fikastopp, det blev lunch och fika på café Hägnan. Gott!
Laddar med ny energi!

Löpningen gick bättre än förväntat. Knät kändes av lite i början, men gav sig efter en stund. Försökte springa mer på framfoten för att hålla undan eventuell smärta, lätt var det inte. Formen är långt ifrån densamma som vid den här tiden förra året och det gör mig lite frustrerad.
Imorgon blir det vattenlöpning igen!






2 kommentarer:

  1. Gammal? du skojar!
    Bra simmat! lyckos dig som sparade träningen till söndag... det gjorde inte vi. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har rätt! Man talar ju inte om en dams ålder:)

      Radera