onsdag 9 maj 2012

Mera vattenlöpning

Kidsen har varit hemma från skolan idag eftersom de är krassliga. Någon gång under eftermiddagen hör vi hur det smäller till i sonens fönster. Vi förstod att det var en fågel som kraschat in i fönstret så vi snabbade oss ut för att se hur det gick. Och till våran förvåning så hittar vi den här stackars omtöcknade ugglan:

Inte Magnus Uggla, men kanske Helge?
Den låg på rygg med huvudet under kroppen, det första jag såg var de håriga klorna; hur gulliga som helst. Lyfte upp den och lade den i ett skyddat läge på altanen. Där fick den ligga och krya på sig en stund, sen flög den iväg till närmsta gran där den satt och ugglade resten av kvällen. Sorry, kunde inte låta bli...

Dagens träning blev en repris av gårdagen. Vattenlöpning i 30 minuter, intervaller precis som igår; 70 sekunders löpning och 20 sekunders vila. Sen sitter det en liten filur på min ena axel som talar om för mig att 15 intervaller inte är nog - måste göra några till. Så idag blev det 20 intervaller innan jag avslutade med en lugn nedjogg.

Jonna ställde en fråga i kommentarsfältet tidigare. Blivande triathlet eller Klassikern? Svaret är ja. På båda. Klassikern tog jag beslut om när jag fyllde år eftersom jag fick startplats på både Vansbrosimmet och Vasaloppet, kändes som om det var lika bra när jag ändå ska cykla Vätternrundan.
Men min triathlondebut är också på gång, jag bestämde mig förra veckan. Företaget jag jobbar för anordnar varje år ett internt SM där man kan anmäla sig till olika grenar. Tidigare har det resulterat i guldmedalj på Göteborgsvarvet och terränglöpning som jag är mäkta stolt över.
Så den här gången tänkte jag prova något annat än löpning - det får bli triathlon. Dock långt ifrån några Ironman-distanser:

400 m simning
2 mil cykling
5 km terränglöpning

Jag är nervös redan nu. Hur gör man, vad ska man tänka på? De där växlingarna är det jag tycker känns pirrigast. Tänk om jag blir så långt efter så att jag inte ser hur de andra gör?
Tävlingen går i början av september, det ska bli jättespännande!

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att läsa om din triathlon debut!
    Jag var också nervös inför växlingen, men det gick hyfsat bra utan någon direkt övning innan. Men om jag ska vara med nu så ska jag veta exakt hur och vad jag ska göra! :) Vart går tävlingen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tävlingen går i Örebro. Hittills är det bara 4 tjejer anmälda förutom mig:)
      Bara jag inte blir själv kvar så att jag inte vet vart jag ska eller hur jag ska göra, det är det jag gruvar mig för mest. Utöver det så ska det bli riktigt kul:)
      Kommer säkert på en del frågor under sommaren, men då vet jag vem jag ska fråga:)

      Radera