måndag 30 juli 2012

Smyg-intervall

Det regnade ordentligt ikväll, men sen blev det uppehåll och då snörade jag på mig springskorna och gav mig ut på en löprunda. Luften var riktigt fräsch och det var +20 grader - ett riktigt skönt springväder med andra ord. Tanken var en kortare runda idag, jag vill inte öka på sträckorna varje gång utan ta det i maklig takt så att kroppen/knät får vänja sig allt eftersom. Jag vill så gärna att det ska hålla nu!

Sprang nere vid "guldkusten" fram och tillbaka. När jag nästan var hemma igen körde jag 7 kortare intervaller där jag ökade farten i ca 100 meter och sen joggade lugnt tillbaka. Jag får egentligen inte köra några intervaller för sjukgymnasten, men jag var så himla sugen på att få känna benen sprätta lite så jag bestämde mig för att tjuvköra idag. Nu ska jag inte göra någon mer tjuvspringning förrän jag träffar honom den 8 augusti. Fick ihop 8 kilometer och är riktigt glad i hjärtat över dagens pass!

Hemma igen blev det lite hopprep och några styrkeövningar innan det var dags för stretch.
Jag känner mig både upprymd och glad över att kanske vara på gång med löpningen igen, men det gäller att skynda långsamt.

Hopp, hopp, hopp. Förhoppningsvis stärker jag knät litegrann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar