måndag 2 juli 2012

Mjukstartsmorgon

Imorse kändes halsen bättre, är bara lite öm när jag sväljer. Då är jag nästan återställd och därför kunde jag börja dagen med en riktig mjukstart; vi packade oss iväg till Aronsbadet som har en 25-meters tempererad bassäng. Mellan kl 10-11 har dom en enkom bana för motionssim och där samsades jag och mannen med några pensionärer. Utöver vår lilla motionssimmarskara så var det 2 barnfamiljer. Lugnt och skönt med andra ord.
Simmade 2 kilometer, det var nästan nog så varmt med dräkten på men ska den nu "simmas in" så ska den. Det känns i kroppen att det är lääänge sedan jag simmade. Flåset var också jobbigt, men det kan ju ha att göra med förkylningen.
Kändes väldigt skönt att starta upp dagen på det här sättet, det gör jag gärna om!

Lyxigt med egen bana - utomhus!!

Kanske kommunen vill bygga en 50-meters bana intill?
Tror vi är många som har denna önskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar