torsdag 14 april 2011

Skavsår på knät

Idag har jag äntligen träffat en sjukgymnast, som konstaterade löparknä. Ridå ner.
Men sen gick den upp igen då han sa att det var som ett skavsår som gick att få bukt med relativt fort.
Två dagars helvila med en speciell töjövning några gånger per dag och sen ett kort långpass till helgen, 12 km till att börja med. Därefter en dags vila, lite snabbare distanspass, vila och slutligen ett intervallpass - sen trodde han att jag skulle vara på banan igen. Detta parallellt med töj-övningarna ska tydligen göra susen. Så det finns hopp om livet:) Sen har jag ju tappat en del konditionsmässigt de 4 senaste veckorna, men det får jag ta. Kan inte hjälpas, allt går inte som man vill i alla lägen. Bara att tugga i sig.

Sprang 20 km i söndags, vilket gick ganska bra. Fick stanna och stretcha 4 gånger under passets gång, men dagen efter kändes ingenting i knät. Jag blev minst sagt paff! Men sen har det varit lite kärvt när jag suttit stilla länge, så något skit är det ju uppenbarligen.

Nu får vi se hur det utvecklar sig framöver. Jag ser fram emot passet på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar