torsdag 3 mars 2011

Distans på band

Hemma igen efter två dagars stillasittande på utbildning. Hade med mig löparkläderna och bestämde mig för att ställa mig på bandet efter utbildningsdagens slut. Det stod ju återhämtningspass 5-7 km på schemat, vilket inte är så blodigt. Det blev 6 km i hyfsat lugn takt, men hittade löparglädjen helt plötsligt där jag stod coh nötte på bandet, så jag körde en rejäl tempohöjning de 2 sista kilometrarna. Riktigt kul!!
Lade mig tidigt och vaknade med förkylning i kroppen. Har därför inte kört något pass ikväll, då fartlek skulle avverkas. Imorgon är det vilodag, får se om jag känner mig mer fit for fight då, för då bränner jag av fartleken då istället. Tycker att det är riktigt kul med fartlek eftersom man får bestämma lite hur man vill själv då.
Nu ska jag käka extra vitaminer i form av frukt och grönsaker innan jag går och skaffar mig lite välbehövlig återhämtningssömn.

1 kommentar:

  1. Motivationen går upp och ner över tid, det är naturligt, jag tror mycket på att ändra på något när det känns trist eller tungt, spring men gör något annorlunda. I mitt fall har det betytt den här veckan att jag nu har kört tre pass med bra kvalité på raken (senast idag 7km snabbdistans @ 4:16 min/km) enbart för att jag plötsligt kände för att springa fort nu när barmarken är här!

    Och fartlek är ett riktigt bra och kul pass som kan varieras i det oändliga!

    SvaraRadera